Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_ENCODING in /home/muza/public_html/configure.php on line 80
משתתפים פסטיבל מוזה
דף בית|פסטיבלים|לוח זמנים|אודותנו|משתתפים|גלריה|וידאו|המנון|קורסים|גילוי לב|עיתונות|שותפים שלנו|צור קשר|
היסטוריה של פסטיבל
פסטיבל מוזה18 18-19 במרץ 2016
פסטיבל מוזה 17 2015 - שמחת חיים
פסטיבל מוזה 16 2015 מוזה חוגגת 10 שנים
פסטיבל מוזה 15 2015
פסטיבל מוזה 14 2014
פסטיבל מוזה 13 2014
פסטיבל מוזה 12 2013
פסטיבל מוזה 11 2012
פסטיבל מוזה 10 2012
פסטיבל מוזה 9 2011
פסטיבל מוזה 8 2011
פסטיבל מוזה 7 2010
פסטיבל מוזה 6 2010
פסטיבל מוזה 5 2009
פסטיבל מוזה 4 2008
פסטיבל מוזה 3 2007
פסטיבל מוזה 2 2006
2005 פסטיבל מוזה 1
לוח זמנים
מאמרים
ראיונות וידאו
התרשמות מפסטיבל
סמינרים של מומחים
אוניברסיטה פתוחה ללא גבולות
Космический Портал
Центр "Альфа-Здоровье" Просветительский Центр Цветок Жизни
Школа Фен Шуй Мастера Джозефа Ю
Школа Кала-Ханса
Центр Интера
Симорон
Центр Все дороги
Центр Кайвалья
Арт-терапия
Сахаджа-Йога
Школа новых энергий
Аромопсихология
Танец живота
Центр Кристалл Света
Космоэнергетика
Хохмат аШимуш
Школа С.Ратнера- Биоэнергетика
Школа Ак.Норбекова
Су-Джок терапия
Тибетские пульсации
Школа Прашантама (ОШО)
ROY-центр
УРБАН-ТАО
Будда-Холл
Ишитва-Йога
Школа Рами Блекта-Аюрведическая психология
Дыхательные психотехники
Дикша Единства
Голографическая терапия
Балансировка энергополей
(ЭМП) Школа Внутреннего Света
Школа РЕЙКИ
ЦИГУН
Суффийские практики
ТАЙЧИ
Ченеллинг
אנדריי וליאבסקי פרופאסור, מרכז הרוחני-השכלתי

רוסיה - סנט-פטרבורג.

 

זו כבר השנה השיבעית בה פועל בישראל מרכז יוצא דופן לסיוע פסיכולוגי בשם "פרח החיים". בתחום פעילותו של המרכז אימון ופיתוח של בריאות פסיכולוגית אצל ילדים ומבוגרים גם יחד. בתחומים רבים נשען המרכז על התיאוריה והפרקטיקה של ריפוי רוחני, שפותחה ועובדה בידי חבר האקדמיה הפטרבורגי אנדריי וליאבסקי. דוגמא לבחינה בשיטתו מובאת בכתבה.
למרכז הרוחני-השכלתי "פרח החיים" פונים הורים רבים אשר מתלוננים כי ילדיהם איבדו פתאום עניין בלימודים. או שהילד, כאשר נכנס לבית הספר, מתחיל להיות חולה תכופות, או שראייתו מחמירה... במה העניין?
מסתבר, כי הילד פשוט אינו מוכן לעומס המוגבר. כבר בשנות השישים של המאה הקודמת הצביעו רופאים אמריקאיים על כך שההחמרה הראשונה בראיה אצל ילדים מתרחשת בגילאים 6-7, התקופה בה הילד מסתגל לתנאי הלימודים בבית הספר ולסדר היום החדש. לכן רצוי להתחיל לאמן את היכולת לשליטה עצמית אצל תלמידי כתה א' עתידיים כבר לפני שהם נכנסים לבית הספר, על מנת שיהיו מוכנים לשינויים העתידים לבוא.

כיצד ניתן לקבוע אם הילד מוכן לעומסים הלימודיים? עבור זה מציע הפרופסור הרוסי אנדריי וליאבסקי להצטייד בשעון עצר, ולתת לילד מבחן, אשר יקבע עד כמה התלמיד העתידי מוכן לעומסים (מדידת הפרמטרים של שליטה עצמית, כפי שוליאבסקי מכנה אותם).
תיאור מפורט של מבחן זה נמצא בספרו של א. וליאבסקי "משחקים לימודיים בעלי תכונות מרפאות", יחד עם 80 משחקים משעשעים, ובמבט ראשון, פשוטים, אשר מתגלים כבעלי השפעה מיטיבה על התכונות האינטלקטואליות והפסיכולוגיות של הילד. במשחק עם הילד, אנו בו זמנית מעבירים אותו מבחן וגם מגלים את הצדדים החלשים יותר אצלו. זוהי נקודת מוצא למאמצים המשותפים של המבוגר והילד, כאשר בשימוש באימונים-המשחקים הנזכרים לעיל מושגת ריפוי פיזית, רגשית, אינטלקטואלית, חברתית ורוחנית.

אנו נתאר באופן מפורט יותר, כיצד למדוד את אחד הפרמטרים החשובים ביותר בתחום השליטה העצמית, וכיצד לפרש את תוצאות המדידה הזו.
תנו לילד את המשימה הבאה: לעמוד על רגל אחת, ואת השנייה לכופף ולהשעין את כף הרגל על הברך של הרגל העומדת. הרגל המכופפת אמורה לפנות לא קדימה, אלא לצד. לאחר מכן, הילד פושט את הידיים לצדדים ועוצם את עיניו. שימרו עליו על ידי תפיסה באיזור החגורה שלו. כאשר הילד יאזן את עצמו, בקשו ממנו להצהיר: "אני מוכן!". לאחר שאתם מודיעים לו מראש שאתם עומדים לשחרר את אחיזתכם בו, והמשימה שלו היא להחזיק עצמם בתנוחה זו לפרק זמן כמה שיותר ארוך, אתם פוקדים: "התחלנו!" ומודדים זמן. ברגע שהילד פוקח את עיניו או נעמד על שתי רגליו, תוך איבוד שיווי המשקל, עיצרו את המדידה. בזמן המדידה, ציינו לפניכם אם ילדיכם עומד במקום אחד או שהוא קופץ על רגל אחת בניסיון לא לאבד את שיווי המשקל. שימו ליבכם גם אל הבעת הפנים של הילד. לעיתים קרובות הוא מצמצם את עיניו בחוזקה, או שהריסים שלו רועדים. פירוש הדבר הוא שהילד מבצע את המשימה עם קושי רב, ומוציא עליה מאמצים רבים.

את המבחנים עבור רגל ימין ורגל שמאל ניתן לבצע בזה אחר זה עם רווח זמן מינימלי ביניהם. אם הילד עומד בתנוחה המבוקרת על כל רגל לא פחות משישים שניות, הילד, סביר להניח, אינו נמצא בקבוצת הסיכון, ומוכן באופן מלא לבית הספר. אבל זה לא הכל: ניתן להאריך את פרק הזמן הזה על ידי אימונים – ישנם ילדים שמחזיקים בתנוחת יוגה זו במשך רבע שעה!
כמה שהילד יוכל להחזיק בשיווי משקל יותר זמן, בעמדו על רגל אחת, כך הוא יהיה יציב יותר בעבודה בבית הספר, מנקודת המבט הפסיכולוגית.        בין יציבות פיזית ליציבות פסיכולוגית קיים קשר הדוק. לא מקרה הוא, שיוגים, הנמצאים בתנוחות מסויימות, מגיעים למצב של איזון פנימי. ולהיפך, אנשים, הנמצאים במצב של אי-סדר פנימי, תכופות מפרפרים או מבצעים תנועות אימפולסיביות, ומרגישים חוסר התמצאות במרחב. הם אינם מסוגלים להחזיק בשיווי משקל בתנוחת הביקורת יותר מחמש שניות, ולכן כל כך קשה להם להחזיק את עצמם בידיים.

יציבות פסיכולוגית היא חשובה ביותר עבור ביסוס מערכות יחסים בי-אישיות בקרב ילדים. לעתים קרובות, הורים מתלוננים כי נטפלים אל ילדיהם בבית הספר; מכנים אותם בשמות גנאי, מתקוטטים עימם, לוקחים מהם דברים ללא רשות, ומגרים את ילדיהם לקונפליקט פומבי. כמעט כל ילד עבר באיזשהו שלב התנסות דומה. נראה כי הילדים רוצים לבחון עם מי יש להם עסק, מי זה שנקלע לסביבתם? מעניין אותם לראות באיזו עוצמה יגיב החבר לספסל הלימודים שלהם, עד כמה "ישתולל"? ייתכן והילד לא ייכנס לקטטה וישמור על קור רוח חיצוני כאשר מבפנים הוא יהיה אחוז טירוף. אולם, ילדים יודעים להרגיש היטב, מתי משתולל אצל אדם הוריקן פנימי, והם ייטפלו אליו אף יותר, בציפייה לכך שחברם לספסל הלימודים לא יוכל יותר לעמוד בהתקפות ו"הר הגעש יתפרץ".
מצבים כאלה מרגיזים הורים ומורים רבים. הם סוברים כי המענים הצעירים הללו נטפלים קודם כל לילדים "חסרי ההגנה", אשר אינם מסוגלים לעמוד על שלהם. ניתן להסתכל על מצב זה מפן אחר: הילדים מאמנים זה את זה, מכינים אחד את השני לתלאות החיים. אם הצלחת לעמוד בניסיון עם הילדים המציקים ולצאת ממנו בקור רוח כבר בכיתות הנמוכות בבית הספר, אז גם בהמשך הקשיים בחיים, שום אי נעימות זעירה לא תצליח לקלקל מצב רוח טוב, ואי נעימות גדולה – לשבור אותך רוחנית. כמובן שהילד אינו אמור להתמודד בהססנות או בפחדנות עם כל ההיטפלויות; הכרחי גם שהוא ילמד להגן על עצמו. הסוד העיקרי טמון בהדיפת כל הצקה, בלי לצאת מן הכלים.
היכולת, הפשוטה למראית עין ראשונה, להחזיק בשיווי משקל פיזי, מעידה על:

• יציבות פסיכולוגית.
• יכולת לעמוד על שלך.
• יכולת לא לאבד שליטה עצמית.
• יכולת להשתמש באינפורמציה אינטואיטיבית.
• יכולת לשלוט במצבים שלך, ולא להיכנע להשפעות זרות, כלומר, היכולת להיות בלתי תלוי.

השיטה של פרופסור וליאבסקי מאפשרת לפתור באופן אפקטיבי טווח רחב של בעיות. הישגים נמוכים בלימודים, התנהגות היפראקטיבית, בעיות קשב, עיכוב בהתפתחות, בעיות בתקופות המעבר של הילד, התעלמות מההורים, חוסר יכולת לשלוט בהתנהגות, קונפליקטים עם עצמך, פחדים, מחלות שהמקור שלהן אתי, קונפליקטים במשפחה... זוהי רשימה לא מלאה של הקשיים עימם פונים אנשים למרכז "פרח החיים".

ביוני יבקר את המרכז פעם נוספת הפסיכולוג והפדגוג הפעיל, הדוקטור לפילוסופיה, חבר האקדמיה אנדריי וליאבסקי, מחבר הספרים "משחקים לימודיים בעלי תכונות מרפאות", "כיצד להבין את הילד", "המשפחה כדרך", מנהל בית הספר החופשי לחשיבה ולתקשורת (סנקט-פטרבורג).
ניתן להירשם לשיעורים ולייעוץ של המרכז בהשתתפות פרופסור וליאבסקי בטלפון  05..., לא יאוחר מן ה-15 ביוני.

לאון קוזובסקי,  RN, BA,  מרכז "פרח החיים".

 

סדנה - המשפחה כדרך למדדים  אחרים

 

 בכוחך לעזור לעצמך

 

MUZA 2010

<<< חזרה
דף בית|פסטיבלים|אודותנו|משתתפים|גלריה|וידאו|המנון|קורסים|גילוי לב|עיתונות|שותפים שלנו|צור קשר|
Copyright © 2008 - 2024 Muza. All rights reserved.  Created by